הרבנית אביגיל רביץ בראיון רווי געגועים: "הוא קידש שם שמים" • האזינו

    אסתי פלד 1 Comment on הרבנית אביגיל רביץ בראיון רווי געגועים: "הוא קידש שם שמים" • האזינו
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (שלישי) חל יום היארצייט של ח"כ הרב אברהם רביץ, שהלך לעולמו לפני שש שנים. בשיחה מיוחדת ל'מהדורה המרכזית' סיפרה רעייתו הרבנית אביגיל רביץ תבדלח"ט, על דמותו המופלאה של האיש הבלתי נשכח.

    בראשית דבריה אמרה הרבנית רביץ כי בעלה המנוח היה דבר ראשון "בעל ואבא של הילדים שלנו, ולא סתם אבא, אלא כזה שאינו בנמצא. הוא היה מעורב בחיים של הילדים, וזאת למרות כל העיסוקים וחוסר הפנאי שלו, וגם לאחר שהילדים התחתנו – הוא המשיך להרעיף עליהם אהבה וחום וכבוד גדול, וכמו שהוא כיבד את הילדים כך הם כיבדו אותו".

    הרבנית רביץ סיפרה על התמסרותו של בעלה בקירוב רחוקים, ואמרה כי "הבית שלנו עד היום האחרון היה פתוח לאנשים שרוצים לחזור בתשובה, ועד היום הזה אני עדיין עוסקת בזה, וגם חלק מהילדים שלי, זה נושא מאוד חשוב לנו ואנחנו רואים בזה הצלחות טובות מאוד".

    על הספר החדש שיצא על תולדותיו ופועלו של בעלה הרב רביץ – סיפרה כי "כשמו של הספר כך היו נראים חייו – 'לקדש שם שמים', החיים שלו היו לקדש שם שמים, ולימוד תורה זה הדבר שהיה הכי חשוב בשבילו, ובדיוק בשביל זה הוא נכנס לכנסת לעזור לאנשים שיוכלו לשבת וללמוד", לדבריה "הוא לא נתן לילדים שלו ללכת לעסקנות, הוא מאוד לא רצה שילכו לזה".

    עוד משחר נעוריו קידש הרב רביץ שם שמים, "הוא קידש שם שמים עוד כשהיה ילד קטן", סיפרה רעייתו הרבנית, "כשהיה ילד בן שמונה, בעת שהתגורר במונטפיורי בתל אביב, אביו היה רב ואב בית דין, פעם אחת באו חברה צעירים לא דתיים, ואמרו לו 'נו אברהם, תגיד משהו', והוא ענה להם בספונטאניות, 'להגיד משהו?, אתם בכלל יודעים למה אתם כאן בעולם?. יש בורא עולם, וצריך לשמור את התורה', והוא היה אז רק ילד בן שמונה".

    על השילוב המיוחד בין הפתיחות לשמרנות סיפרה הרבנית רביץ, כי "הוא הצליח לשלב ביניהם, כי הוא תמיד ראה את מה שכתוב בתורה, ואת זה הוא עשה. ומה שה' רוצה ממנו זה מה שהוא רצה לקיים. אבל מנגד, הוא הבין מאוד את האנשים והנוער שנפלו לתוך הקידמה והטכנולוגיה, ובגלל שזה מאוד קורץ, וכל העולם מסביב מאוד גועש".

    בסיום הריאיון המרתק סיפרה הרבנית רביץ: "אני רוצה לספר על מקרה שהיה בכנסת. יום אחד, עמד בכנסת ח"כ אברהם פורז ממרצ, ודיבר נגד 'משפחות ברוכות ילדים', ואמר שזו לא ברכה, ולמדינה קשה לטפל בהם ולשלם להם, ובפרט שהם לא עובדים', והוא הציע שצריך לקרוא לאותם משפחות – 'מרובות ילדים' ולא 'ברוכות ילדים', כי הרי זו לא ברכה, לדבריו".

    "בעלי שמע את הדברים, ושלח פתק ליו"ר הכנסת, שהוא חייב להגיב לו, הרי הוא מדבר עלי. ואכן הוא קיבל אישור לענות וכך הוא אמר לח"כ פורז: 'אברהם פורז, אני רוצה לומר לך, אתה רוצה שאני אוותר על הבן שלי משה דניאל?', וכך הוא החל למנות את כל שמות הילדים שלנו לפי הסדר, 'ואם אתה לא חוזר בך' הוא אמר 'אני אתחיל למנות גם את כל הנכדים שלי'".

    האזינו לראיון המלא:



    1 תגובות

    מיין תגובות